top of page

Arjen
työkalut

Tuotamme koulutusta ja konsultointipalveluja, jotka vahvistavat organisaatiosi osaamista asiakkuuksien johtamisessa ja lisäävät asiakasymmärrystä. Varmistamme, että tiimisi on varustettu tarvittavilla työkaluilla ja taidoilla menestymään nykyisillä ja tulevilla markkinoilla.

Image by David Wirzba

Koulutusta ja konsultointia asiakkuuksien johtamiseen

Tuemme ja koulutamme asiakkuuksien johtamismallien ja yksittäisten metodien käyttöönotossa ja varmistamme niiden systemaattisen käytön arjessa. Keskitymme niihin asiakkuuksien johtamisen ja kasvattamisen metodeihin, jotka parantavat juuri sinun tiimisi kehitystä. Emme usko vanhojen metodien kertauksen luovan välttämättä uutta kasvua. Varmistamme uusien oivallusten nopean käyttöönoton asiakastyössä käytännön harjoitteilla. Kasvatamme tiimisi resilienssiä ja reagointikykyä muutostilanteissa. Tuottamiemme oivallusten avulla asiakkuuksien johtaminen luo kasvua tai varmistaa kriittisten asiakkuuksien puolustamisen.

 

Asiakasymmärryksen syventämistä

Olemme kumppanisi asiakasymmärryksen kasvattamisessa. Teemme asiakaskuunteluita strategisiin, suuriin tai suuren kasvupotentiaalin omaaviin asiakkuuksiisi. Autamme konkreettisesti tunnistamaan asiakkuuden kasvua vauhdittavat teemat ja osa-alueet. Luomme värittymättömän kuvan asiakkaiden kokemuksista ja tuottamastanne asiakasarvosta. Analyysimme avulla tiimisi keskittyy niihin kehityskohteisiin, jotka luovat perustan asiakkuuden kasvuun ja parempaan asiakaskokemukseen. Tarjoamme matalalla roikkuvan hedelmän jo toteutuksen aikana: asiakkaanne arvostavat palautteen kysymistä, ilman pelkoa joutua lisämyynnin tai puolustuspuheenvuoron kohteeksi. Rakennamme asiakaskuunteluiden avulla lisää luottamusta, tiedän ja asiakkaidenne välille.

 

Liiketoimintaymmärryksen rakentaminen

Rakennamme asiakaskohtaista liiketoimintaymmärrystä tuottamalla asiakkaastasi liiketoimintaympäristön analyysin (Business Landscape Analysis). Analyysin avulla asiakkuusjohtaja tai KAM tunnistaa paremmin asiakkaansa strategian, strategiset kehityshankkeet ja niiden aikataulut sekä päättäjät. Analyysi auttaa kohdentamaan toimenpidesuunnitelman ja toteutuksen nopeasti eteneviin hankkeisiin ja räätälöimään myyntiviestit ja arvolupaukset asiakkaan liiketoimintaan liittyviin teemoihin. Analyysi luo pohjan asiakkuuden johtamiseen ja nopeampiin voittoihin.

 

Oikeat syyt voitetun tai hävityn kaupan taustalla

Selvitämme oikeat syyt voitettujen tai hävittyjen myyntihankkeiden taustoista. Autamme tunnistamaan myyntiprosessin vahvuudet ja heikkoudet tai yksilökohtaiset kehityskohteet. Tuotamme näkemyksen parhaista käytännöistä, joita tulisi toistaa ja vahvistaa. Rakennamme kokonaiskuvan toistuvista häviöön johtavista tekijöistä ja annamme kehitysehdotukset niiden poistamiseksi. Avullamme voitettujen kauppojen määrä kasvaa ja asiakkuudenhoidon sekä myynnin prosessit tehostuvat.

 

KAM-tiimin osaamisen kehittäminen

Autamme kartoittamaan KAM-tiimisi osaamiset ja kehitysalueet. Tunnistamme vahvuudet ja luomme ”täydellisen asiakkuusjohtajan” -profiilin. Tulosten avulla tiimin osaamisen tavoitetason asettaminen ja kehityksen seuranta konkretisoituu ja muuttuu, mutusta konkreettisiksi mittareiksi. Annamme selkeän mittariston ja tavoitteet valmennusohjelmille ja niiden sisällöille.

Asiakkaidemme kertomaa

"Konsultti, joka tekee, eikä vain ohjeista tekemään. Olemme saaneet konkretiaa ja selkeät toimenpidesuunnitelmat strategian käytäntöönpanoon."
 
Tietohallintopäällikkö, julkinen hallinto
bottom of page